Nederland!

En Cage Rage kwam en Strikeforce komt ook op Extreme Sports als je digitale tv hebt, maar niet live en ze lopen behoorlijk achter.

Ook wordt er The World Combat League uitgezonden, wat een soort kickboks/tae kwondo geval is bedacht door Chuck Norris. Met best vette gevecnten:D

Weet je dat zeker? Was TUF niet op RTL een tijdje terug?

Volgens mij is vechten in een kooi nog steeds illegaal hier. Uitzenden is ook een tijd lang niet toegestaan, het kan zijn dat de regels hier en daar wel wat versoepeld zijn. Maar volgens mij is de regel nog altijd dat het niet uitgezonden wordt.

Er stond in de laatste Ringsport dat er laatst een evenement in een kooi was gehouden en dat ze het van plan waren binnenkort weer te doen.

TUF was in 2010 "gewoon" op tv, met kooi en al. Volgens mij is alleen organiseren verboden.

Ik kan er helaas niks concreets over terug vinden. En er zullen ook vast wel wat mazen in de wet zitten, (Zoals Entropy bijvoorbeeld aangeeft, misschien dat zenders achter de decoder het wel mogen uitzenden).

Maar mij staat echt bij (en meestal komen dat soort dingen bij mij niet uit de lucht vallen) dat het een tijd lang ook verboden is geweest kooigevechten uit te zenden.

Ik kan me ook niet voorstellen waarom eurosport het anders NIET zou uitzenden terwijl ze dit in andere europese landen wel doen.

Maar goed, ik heb al een mailtje gestuurd naar de overheid en naar eurosport, waarschijnlijk hebben we binnekort een officieel antwoord.

Tot dusver:

Geachte heer of mevrouw,

Uw kenmerk is E1485250

Wij beschikken niet over voldoende informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden en hebben uw vraag doorgestuurd naar een collega.

Afhankelijk van de aard en inhoud van uw bericht **** u binnen drie werkdagen een reactie tegemoet zien.

Met vriendelijke groet,

Postbus 51 Informatiedienst

Ik ben best wel benieuwd naar een officieel antwoord. Heb hier nu al zoveel over gehoord.

En de reactie van Eursport:

Beste Vincent,

Bedankt voor je interesse in Eurosport.

Dit heeft met rechten of interesse te maken. Of de beelden mogen in bepaalde landen niet worden uitgezonden in verband met de sportrechten, of er is in dat land te weinig interesse voor de sport.

Met vriendelijke groet,

Waarop ik heb gereageerd met:

Bedankt voor uw reactie.
Als ik het dus goed begrijp ligt het ofwel aan het feit dat een andere tv zender de uitzendrechten heeft of dat er te weinig interesse is voor de sport? Het kan dus niks te maken hebben met een algemeen verbod in Nederland op het uitzenden van MMA gevechten in een kooi?

Dan vroeg ik mij af of het zin heeft om een petitie te starten om deze evenementen in Nederland op de tv te krijgen?

Met vriendelijke Groet

En de reactie van Eursport:

Beste Vincent,

Bedankt voor je interesse in Eurosport.

Dit heeft met rechten of interesse te maken. Of de beelden mogen in bepaalde landen niet worden uitgezonden in verband met de sportrechten, of er is in dat land te weinig interesse voor de sport.

Met vriendelijke groet,

Waarop ik heb gereageerd met:

Bedankt voor uw reactie.
Als ik het dus goed begrijp ligt het ofwel aan het feit dat een andere tv zender de uitzendrechten heeft of dat er te weinig interesse is voor de sport? Het kan dus niks te maken hebben met een algemeen verbod in Nederland op het uitzenden van MMA gevechten in een kooi?

Dan vroeg ik mij af of het zin heeft om een petitie te starten om deze evenementen in Nederland op de tv te krijgen?

Met vriendelijke Groet

Denk niet dat een ander de rechten in nederland er op heeft, wel zal er mss geen intresse zijn in het kopen van de rechten. Maar als je een petitie begint teken ik wel;)

Ps. goed werk van dat mailtje:)

Zou wel eens tijd worden dat er meer MMA in Nederland gaat komen! TUF was vorig seizoen inderdaad op RTL7 te zien, maar ik weet eigenlijk niet zo goed of dit ook een succes was. Ik merk wel dat er steeds meer interesse loskomt trouwens hoor. We hebben recent ook een nieuw Nederlandstalig forum geopend (ufcholland.nl) waar we discussies hebben over de shows en over het MMA nieuws, evenals previews voor elke UFC PPV. Hopelijk dat er daar

Ik download hem zondag via MMA tracker (invite only), daar staat hij altijd vrij snel - paar uur nadat de card afgelopen is. Veel betere kwaliteit dan een stream uiteraard.

Dit keer pak ik de 720p en hang ik bij vrienden zondagavond de laptop aan een plasmascherm. Sherdog wel even ontwijken tot die tijd dus!

Ik download hem zondag via MMA tracker (invite only), daar staat hij altijd vrij snel - paar uur nadat de card afgelopen is. Veel betere kwaliteit dan een stream uiteraard.

Dit keer pak ik de 720p en hang ik bij vrienden zondagavond de laptop aan een plasmascherm. Sherdog wel even ontwijken tot die tijd dus!

Nice, Ik d/l hem denk ik ook. Veel betere kwaliteit idd. Hoe kom je aan zoon uitnodiging?

Dus je hoeft niet eer die stream te sturen Vincent86 ;), toch bedankt!

Zou wel eens tijd worden dat er meer MMA in Nederland gaat komen! TUF was vorig seizoen inderdaad op RTL7 te zien, maar ik weet eigenlijk niet zo goed of dit ook een succes was. Ik merk wel dat er steeds meer interesse loskomt trouwens hoor. We hebben recent ook een nieuw Nederlandstalig forum geopend (ufcholland.nl) waar we discussies hebben over de shows en over het MMA nieuws, evenals previews voor elke UFC PPV. Hopelijk dat er daar

Nice, Ik d/l hem denk ik ook. Veel betere kwaliteit idd. Hoe kom je aan zoon uitnodiging?

Dus je hoeft niet eer die stream te sturen Vincent86 ;), toch bedankt!

Ok, ik ben hier een uurtje voordat het begint online, mensen die interesse hebben laten het rond die tijd maar weten.

En wat vonden mijn medelanders van The Reem?

Ikzelf vond het wel enigszins teleurstellend. Ik begrijp dat hij totaal niet voorbereid was en hoefde te zijn op een standup gevecht, maar ik had wel iets meer combinaties en een betere striking defense verwacht. Of ben ik dan na

Ik vind dat overeem de stand up heeft gewonnen op damage. Overeem liet zijn dekking open omdat hij take downs wilde zien aankomen, daarom is hij ook best vaak geraakt, maar had er verder weinig last van. Verder was zijn TDD goed. Combo's waren leuk geweest, maar Werdum wilde alleen lang genoeg in de standup blijven om een take down te krijgen, dus niet echt de kans voor gekregen. Bijna elke keer als Overeem een goede stoot of knie gaf flopte Werdum als een vis op de grond en ook was hij vaak aan het rekken, waar ik van vind dat hij daar een punt aftrek voor zou moeten hebben gehad (wel eerst een waarschuwing natuurlijk). De sub op het eind had Werdum niet kunnen veilig stellen was het gevecht doorgegaan en Overeem was gewoon opgestaan. Ondanks Werdums zwakke acties heeft hij wel getoont dat hij een zeer gevaarlijke tegenstander is. Ben het opzich wel eens met 29-28 en de 30-27 scores. Ik verwacht dat Overeems tactieken tegen Silva agressiever zullen zijn, omdat Silva meer bereid is om in de stand up te vechten en is minder gevaarlijk op de grond. Blij dat Overeem gewonnen heeft, jammer dat het op een manier is gegaan waar hij een hoop kritiek voor zal krijgen.

werdum_flop_by_oz-d3jaug5.gif

Je kan dus geen plaatjes posten hier.

Als er echt geen andere manier is om Overeem-Werdum live via internet te bekijken dan zou ik ook graag een PM met de stream willen ontvangen als je het niet erg vindt.... of weet iemand nog een andere manier??

Ik download events meestal de zondag na het event via nieuwsgroepen. Niet live, dus je moet wel sherdog vermijden, maar altijd snelle download en goede kwaliteit!

En wat vonden mijn medelanders van The Reem?

Ikzelf vond het wel enigszins teleurstellend. Ik begrijp dat hij totaal niet voorbereid was en hoefde te zijn op een standup gevecht, maar ik had wel iets meer combinaties en een betere striking defense verwacht. Of ben ik dan na

Back