• Xenforo Cloud is upgrading us to version 2.3.8 on Monday February 16th, 2026 at 12:00 AM PST. Expect a temporary downtime during this process. More info here

Vraag mbt BJJ in Nederland

kimuraprime

Green Belt
@Green
Reaction score
0
Hallo allen, al langer kijk ik hier mee op Sherdog en inmiddels dan ook besloten maar eens deel te nemen op het forum.

Eigenlijk heb ik voor mijn eerste post enkele vragen. Nu ik enkele jaren MMA actief volg ben ik erachter gekomen dat het grappling aspect mij erg aanspreekt. Met name Judo en BJJ trekken mijn aandacht in dat opzicht. Ik ben zelf eens op zoek gegaan, maar hier in het hoge noorden is (m.u.v. Friesland) eigenlijk niet veel te vinden mbt BJJ. Zelf woon ik in Groningen en is het openbaar vervoer naar Friesland zeer laat in de avond haast non-existant. Het lijkt erop alsof ik in Amsterdam of Den Haag moet zijn wil ik bij de 'betere scholen' terecht komen (dit is echter wel een aanname). Daarnaast lijkt dit me ook een goede manier om toch wat gemakkelijker informatie op te doen.

Mijn vragen zijn dan ook:

1) Weet iemand of er in Groningen (of in de buurt van) BJJ te trainen is? Zo ja, graag zou ik wat meer informatie horen. Hoe het is. etc.
2) Zijn er mensen die toevalligerwijs deelnemen aan BJJ in Friesland? Is dit aan te raden, af te raden?
3) Zijn er mensen die elders in Nederland BJJ trainen, zo ja, waar? Wat zijn jullie ervaringen?
4) Welke BJJ school (benoem ik dit goed?) staat het hoogst aangeschreven in Nederland?
5) Als je toevallig de geest hebt en iets anders denkt te kunnen schrijven waar ik iets aan heb, hartelijk dank!

Ik hoop dat deze post hier trouwens goed staat.

Op dit moment bij Gracie Barra Maastricht, maar dat is natuurlijk niet te doen voor jou.

Ik train al 6,5 jaar BJJ en 5,5 jaar worstelen en MMA.

Als ik jou was zou ik MMA of Judo gaan trainen, als je geen BJJ scholen kun t vinden.

Helaas weet ik niets over BJJ/Judo/MMA in Friesland, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Op dit moment bij Gracie Barra Maastricht, maar dat is natuurlijk niet te doen voor jou.

Als ik jou was zou ik MMA of Judo gaan trainen, als je geen BJJ scholen kun t vinden.

Helaas weet ik niets over BJJ/Judo/MMA in Friesland, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Hartelijk dank voor je advies. Zelf ben ik uiteraard ook wat op zoek gegaan en eigenlijk is alles hier wel te vinden, m.u.v. BJJ. Er is een ruim Judo aanbod (MMA toch wel iets minder) en ik ga volgende week een kijkje nemen. Muay Thai en Kickboksen is goed vertegenwoordigd dus dat is ook altijd een optie. Over Gracie Barra in Maastricht, dat is inderdaad te ver, maar wie weet loopt het ooit zo dat ik eens een training mee kan doen als ik toevallig in de buurt ben. BJJ blijft me in dat opzicht toch interesseren.

Met betrekking tot worstelen, ik wist helemaal niet dat dit ook in Nederland getraind werd! Als je het niet erg vindt zou ik graag nog willen vragen hoe dit is. Is het echt worstelen, of meer submission-wrestling? En is het goed vertegenwoordigd in Nederland?

Hartelijk dank voor je advies. Zelf ben ik uiteraard ook wat op zoek gegaan en eigenlijk is alles hier wel te vinden, m.u.v. BJJ. Er is een ruim Judo aanbod (MMA toch wel iets minder) en ik ga volgende week een kijkje nemen. Muay Thai en Kickboksen is goed vertegenwoordigd dus dat is ook altijd een optie. Over Gracie Barra in Maastricht, dat is inderdaad te ver, maar wie weet loopt het ooit zo dat ik eens een training mee kan doen als ik toevallig in de buurt ben. BJJ blijft me in dat opzicht toch interesseren.

Met betrekking tot worstelen, ik wist helemaal niet dat dit ook in Nederland getraind werd! Als je het niet erg vindt zou ik graag nog willen vragen hoe dit is. Is het echt worstelen, of meer submission-wrestling? En is het goed vertegenwoordigd in Nederland?

Ik woon dichtbij de AWACS basis en een militair daar is een olympisch level worstelaar die er al 10 jaar ofzo zit (hij zit daar vast) en hij geeft les, dus ik heb er echt superveel geluk bij.

Er zijn een paar worstelclubs in Nederland, maar het is totall niet populair in Nederland.

is hoyer geen trapje hoger in heerlen?

ik heb 3 jaar bij hoyer getrained en ze hebben een paar uitstekende grapplers.

Back