1. Ik ken de ratings van TUF niet, maar shows als X factor, the voice of Holland, So you think you can dance, Sterren dansen op het ijs, etc. zijn nog steeds mateloos populair en daarvoor moeten ook vaak de al reguliere programma's voor opgeschoven worden.
MMA is ook nog nagenoeg underground, inclusief kickboxen bij algemeen Nederland, ondanks de rijke history van Nederlandse kampioenen in kickboxen /muay thai. In het bedrijfsleven vooral. Toen Overeem een paar maanden geleden vertelde dat "the Reem Documentary" stopte als hij geen sponsor kon vinden, heb ik wat oude werkgevers zoals de Rabobank benaderd en goeie contacten zoals supplementbedrijven zoals Orthica en Ortholon. Hun perceptie over kickboxen of MMA was kortzichtig en om te kotsen. Overeem had nog wel drie wereldtitels gewonnen. Gelukkig heeft Scott Coker ervoor gezorgd daat de documentaire door kan gaan.
Toenmalig WCW en WWF habben ondanks hun populariteit ongeveer dezelfde zendtijd gehad in Nederland en die shows gaan al veel langer mee dan K-1 of TUF. Ik zie dit op korte termijn ook niet veranderen.
2. Ze zijn meer "global" (Australie, Engeland, Duitsland) bezig en wie weet over een jaar of 2-3. PRIDE heeft ook een show gehad in Nederland, maar had natuurlijk geen kooi.
3. Bijna 14 jaar geleden hadden wij in Nederland als testkanaal Cartoon Network n om 20.00 uur veranderde dat in TNT. Ik was toendertijd fan van pro wrestling WCW en toen het van het kanaal afging heb ik (zoals TNT adverteerde tijdens de reclame) het locale kabel exploitatiebedrijf gebeld. Die konden niks. HD Net adverteert volgens mij hetzelfde, dus dat is een doodlopend spoor.
Toen ging ik voor een schotel kijken en de verkoper kon mij niet garanderen dat TNT bij de te ontvangen zenders zat. Dat ging dus ook niet door. MAAR, ik was van 2002 tot 2010 lid van het Frank Shamrock forum (de laatste 6 jaar zelfs moderator) en daar waren Engelse leden die de UFC PPV's gratis keken op Skychannel (in de jaren 80 kon dat in Nederland ook met prowrestling PPV's zoals wrestlemania). Dat zou je even moeten uitzoeken, want er zijn meerdere skychannels in Engeland (hetzelfde als wij RTL 4, 5 en 8 hebben). Ik kan dit niet voor je navragen, want Frank Shamrock heeft zijn forum ingeruild voor facebook en ik ben niet zo van het sociale netwerken. Wel zitten de diverse skychannels volgens mij bij vele schotelpakketten.
Via internet is HDNET volgens mij ook te ontvangen, ik zou hun als ik jou was even een mail sturen. Je zou er waarschijnlijk wat hardware voor moeten aanschaffen.
Hopelijk heb je hier wat aan. Laat het mij weten als dat zo is.:wink: